2017-12-27 (12)

כך מלבינים היום שיניים

הרצון של כל אדם הוא לשיניים אסתטיות ככל האפשר. אחד הפרמטרים שמגדירים שיניים ככאלה, מיותר אולי לציין, הוא הצבע שלהן, כאשר הנחת המוצא אחת היא: שיניים לבנות הן בריאות, מרשימות ונאות יותר לעין. הבעיה היא שקשה מאד לשמור על הגוון הטבעי של השיניים, שרגישות מאד למחלות, למאכלים מזיקים ולצחצוח לא נכון. החדשות הטובות הן שיש בנמצא פתרון, וקוראים לו הלבנת שיניים. לפניכם כל השיטות המרכזיות כיום לביצוע הלבנת שיניים, כולל דגשים חשובים לגבי כל אחת מהן.

 

הלבנות שיניים חיות

את הסקירה ראוי להתחיל עם הלבנות שיניים המכונות "חיות". הלבנות אלה מכניסות לתמונה שיניים שצבען כהה עקב גורמים דוגמת תחזוקה לא נכונה, נטילה של תרופות בגל צעיר או אפילו גורמים גנטיים, והן מבוצעות באמצעות חומר מלבין, בריכוזים הנעים בין 10% ל-35%. את ההלבנות החיות ניתן במגוון דרכים, כאשר מבחינה טכנית נעשה לרוב שימוש בהלוגן, באור פלזמה או במכשיר לייזר (כפי שנראה בהמשך) – תפקידם הוא "להפעיל" את אותו חומר מלבין. הבחירה היא בין הלבנות שיניים חיות המבוצעות במרפאה, בין הלבנות הנעשות בבית המטופל, באופן עצמאי. הלבנות שכאלה נעשות באמצעות סד הלבנה המושם בפיו של המטופל ומותאם לו באופן אישי. הן נחשבות למומלצות על ידי רופאי שיניים רבים, כאשר תוצאות ייראו לאחר מספר שבועות. השילוב בין טיפול במרפאה לטיפול ביתי הוא גם כן בגדר אפשרות סבירה בהחלט.

 

הלבנות שיניים שאינן חיות

הלבנות שיניים שאינן חיות, או הלבנות פנימיות, הן הקבוצה השנייה של טיפולי הלבנת שיניים בהם נעשה כיום שימוש. כפי שניתן להסיק משם השיטה, מדובר כאן על שן אשר "מתה", כאשר לרוב תהיה זו שן אשר איבדה מגוונה בצורה ניכרת עקב טיפולי שורש או גורם קיצוני אחר. השיטה מבוססת על השמת חומר מלבין בתוך השן, כאשר הוא יגיע, עם הזמן, גם לחלק החיצוני שלה.

 

הלבנות שיניים בלייזר

הלייזר הפך במרוצת השנים לאחד הכלים החשובים ברפואה המודרנית, כך שלא מפתיעה העובדה שנעשה בו שימוש גם בכל הנוגע להלבנת שיניים. הלבנת שיניים בלייזר, לרוב של שיניים חיות, ראויה לקטגוריה בפני עצמה עקב הפופולאריות שלה בשנים האחרונות. בדומה להלבנות החיות כמכלול, תפקידו של הלייזר הוא לזרז את תהליכי ההלבנה, מה שבפועל הופך את השיטה למהירה בכל קנה מידה. מן העבר השני של המשוואה, עקב האחוז הגבוה של החומר המלבין ייתכנו תופעות לוואי, דוגמת כאבים או הגברת הרגישות בשיניים, כאשר פגיעות ברקמות הפה ובשיניים הן בהחלט בגדר אפשרות נוספת.

 

הלבנת שיניים בשיטת ברייט סמייל

טיפול הלבנת שיניים בשיטת ברייט סמייל נעשה באמצעות מנורה, העונה לשם זה ואשר מפיצה קרן אור כחולה. חומר ההלבנה עצמו הוא ג'ל שכרבע מההרכב שלו הוא תחמוצת מימן, כאשר המנורה מאיצה, בדומה ללייזר, את התהליך. נדרש לשים את הג'ל שלוש פעמים ביום, כאשר לאחר הטיפול במרפאה המטופל מקבל ערכה לשימוש ביתי.

כתבות נוספות

ראשי / מדיה / טיפים / כך מלבינים היום שיניים
whatsapp