2017-12-27 (20)

טיפים לשמירה על הפה

המקור לבעיות השיניים נובע מהיגיינה לא נכונה, הזנחה, גורמי תורשה, תפריט עשיר בסוכר ועוד. הבשורה הטובה היא שאפשר לשפר את מצב השיניים ולצמצם את הטיפולים היקרים בעזרת תחזוקה נכונה לשמירה על בריאות הפה. רופאי השיניים מפצירים בפני המטופלים להקפיד על צחצוח שיניים תכוף, לעשות שימוש בחוט דנטלי ומי פה ובעיקר, להגיע לביקורת רפואית אחת לחצי שנה ולבצע במהלכה טיפול ניקוי אבנית על ידי שיננית.

 

8 טיפים לשמירה על בריאות הפה

1. הגעה סדירה לטיפולי הסרת אבנית המתבצעים על ידי שיננית, כדאי לבצע את הניקוי אחת לחצי שנה. הסרת האבנית מונעת התפתחות של עששת ומשפרת את המראה החיצוני של השן. כמו כן, משמשת הבדיקה לאבחון מוקדם של בעיות חניכיים.

2. אחת לחצי שנה יש להגיע אל מרפאת השיניים לביצוע בדיקה תקופתית יחד עם צילום. ישנם מקרים בהם הרופא ממליץ על בדיקות תכופות יותר. במידת האפשר כדאי לבצע את הבדיקות על ידי רופא שיניים קבוע.

3. צחצוח שיניים סדיר על בסיס דו יומי, יש לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום תוך שימוש במברשת שיניים מתאימה, מי פה וגם חוט דנטלי.

4. צמצום צריכה של מאכלים עתירי פחמימות וסוכרים הנדבקים לשיניים כמו סוכריות גומי, סוכריות טופי, במבה, סוכריות על מקל וכן הלאה. מאכלים המעלים את רמת החומציות בפה מזיקים מאוד לשיניים. גם כאשר נראה כי בטווח הקצר לא נגרם כל נזק, הנזקים יביאו לידי ביטוי בעתיד בטיפולי השתלת שיניים ושאר טיפולים יקרים ומורכבים.

5. פירות מכילים ריכוז גבוה של סוכרים וחומצות, על אף הדעה הרווחת כי הפירות בריאים, הם הרבה פחות טובים לבריאות השיניים. רופאי השיניים ממליצים על צמצום צריכת פירות או הקפדה על צחצוח שיניים בתום האכילה.

6. שתייה קלה ועשירה בסוכר מזיקה מאוד לבריאות הפה. משקאות כמו קוקה קולה ושאר משקאות חומציים מעלים את רצת החומציות בפה ופוגעים משמעותית במעטפת החיצונית של הפה. משקאות בעלי צבע כהה תורמים גם להצהבת השיניים.

7. הקפדה על ארוחות מסודרות ללא נשנושים של ממתקים ופירות בין הארוחות תסייע לשמירה על בריאות הפה. הממתקים והחטיפים אותם אנו צורכים בין הארוחות מזיקים מאוד לבריאות השן.

8. שימוש במשחת שיניים או מי פה המכילים פלואוריד חיוניים לשמירה על בריאות הפה ומניעת עששת.

 

עצות שימושיות לשמירה על שתלים
השתלות שיניים זוכות בשנים האחרונות לביקוש רב, מדובר בטיפול חדיש המציע מענה למטופלים הסובלים ממחסור שיניים. השתלת שיניים מודרנית מביאה עמה סיכויי הצלחה מאוד גבוהים, אך בכדי להגדיל עוד יותר את סיכויי ההצלחה וקליטת השתל נמליץ על שמירת היגיינת פה מוקפדת, בדיקה תקופתית וניקוי אבנית. הימנעות מצריכת משקאות אלכוהול או עישון מומלצת לאחר השתלות שיניים.

כתבות נוספות

ראשי / מדיה / טיפים / טיפים לשמירה על הפה
whatsapp