teeth-1652976_640

ציפוי שיניים – סוגים ועלויות

בשנים האחרונות חלה מגמה בולטת בתחום רפואת השיניים, שהיא שימת דגש על האסתטיקה של הפה, לצד בריאות הפה. החידוש הבולט בשנים האחרונות בתחום הוא ציפוי שיניים. מדובר בטיפול שנועד להלבין את השיניים ושתוצאותיו מרשימות ביותר. הטיפול הוא השיטה הבטוחה והאפקטיבית ביותר להלבנה כיום.

 

הליך ציפוי שיניים – קווים לדמותו

אז מהו בעצם הליך ציפוי שיניים? מדובר בטיפול המתבצע אצל רופא שיניים, ושמטרתו כאמור היא להלבין את השן או לכסות על פגמים בה: סדקים, שברים, הטיות וכמובן – צבע. מדובר בציפוי מחומר מלאכותי אשר מתלבש על השן ומצפה אותה, ממש כך. ההליך אינו מומלץ לביצוע על גבי שיניים רקובות או על שיניים במצב אסתטי נמוך במיוחד, שכן המטרה היא רק לחפות, ולא להחליף את השיניים עצמן.

 

סוגי ציפויי שיניים

הליך ציפוי שיניים יכול להתקיים בעזרת מספר חומרים: למינייט, לומינירס וקומפוזיטים.

  • הלמינייט הוא הציפוי הנפוץ יותר, והוא עשוי בעצם מפורצלן חרסינה. הציפוי מאופיין בחוזקו, ובשל כך בעמידותו בפני מפגעי פה ובפני אוכל קשה ללעיסה. למרות עמידותו, החומר גמיש יחסית ולכן מאפשר שינוי בצורת השן, בצבעה ובגודלה, וגם סגירת סדקים ורווחים בשיניים.
  • הלומינירס הינו ציפוי חדשני יותר מקודמו. הוא עשוי חרסינה בדומה ללמינייט, אך שונה ממנו בעובי שלו, שכן הוא דק יותר ואינו משנה את גודל השן. ציפוי זה עמיד יותר ומקנה מראה טבעי ונוח יותר, אך עלול להוות בעיה במקרה של סדקים ושל רווחים גדולים בשן שזקוקים לציפוי עבה.
  • הקומפוזיטים הם בעצם תערובת של חומרים גמישים, אשר משמשים גם לסתימות שיניים במסגרת טיפולי שורש. החומר נקשר אל השן המטופלת ומשויף בהתאם, על מנת להקנות לשן את המראה הטבעי שלה.

 

למי מתאים הטיפול?

הליך ציפוי שיניים אינו הליך שמתאים לכל אחד. לשיניים במצב ירוד במיוחד, כאמור, ההליך לא יתאים. כמו כן, שיניים שיש בהן חורים שלא נסתמו, אבנית, עששת שלא טופלה וכדומה – יצטרכו לעבור את הטיפולים הרפואיים הנדרשים טרם הליך הציפוי. ראוי לציין גם, כי מי שיש לו נטייה לעששת עלול גם הוא לא להתאים להליך הציפוי, שכן הציפוי מחליש את השן ואף מגביר את הרגישות לעששת.

 

עלויות הטיפול

טיפול מסוג למינייט יעלה בין 2,000 ₪ ועד ל-3,500 ₪ לשן, ותוצאותיו נשמרות עד ל-20 שנים. הוא יתאים לשיניים בעלות רווחים קטנים וצבע דהוי שאינן אסתטיות.

טיפול הלומינירס יעלה בין 2,000 ₪ ועד ל-4,000 ₪ לשן, ותוצאותיו נשמרות מעל ל-20 שנים. הטיפול יתאים לשיניים בעלות מבנה בלתי אחיד, עם שיניים סדוקות ובעלות כתמים.

טיפול הקומפוזיטים הוא הזול ביותר, ועלותו נעה בין 500 ₪ ועד ל-1,500 ₪ לשן. תוצאותיו נשמרות עד 10 שנים בלבד. הטיפול יתאים בעיקר לשיניים שבורות או מוכתמות.

ראשי / מדיה / בלוג / ציפוי שיניים – סוגים ועלויות