2017-12-27 (22)

מה חשוב לדעת לפני שעושים השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא טיפול מורכב הנחשב כיום לאחד מטיפולי השיניים המתקדמים והנפוצים ביותר, אשר תוצאותיו נשמרות לטווח זמן ארוך מאד. השתלים הדנטליים עשויים בדרך כלל מחומר טיטניום או מקרמיקה ונועדו להחליף שיניים חסרות, שיניים שנרקבו, נשברו או נפלו.

כמו כן, חשוב להבין כי השתלת שיניים היא הליך מתמשך עם מספר שלבים מקדימים שעל המטופל לעבור עד ליום בו מושתלות השיניים בפיו בפועל.

 

הנה כמה נקודות חשובות שחשוב לבדוק היטב לפני ביצוע טיפול השתלת שיניים:

תהליך שמצריך אורך רוח וסבלנות: במידה ואין לכם את הסבלנות הנדרשת לעבור את התהליך מומלץ לא להתחיל כלל. השתלת שיניים דורשת בדיקות מקדימות הכוללות בדרך כלל בדיקה רדיולוגית, בדיקות דם וצילומי CT בכדי לוודא את תאימות הפה להשתלה ולאמת את הפרופיל הרפואי של המטופל. לאחר מכן חלק מהמטופלים שחסרה להם עצם ייאלצו לעבור ניתוח להשתלת עצם שרק לאחריו יתבצעו המדידות הסופיות ויוזמנו עבורם השתלים הדנטליים (ברוב המקרים יחלפו מספר חודשים עד הגעת השתלים). במידה ואינכם מוכנים מנטלית להליך מורכב ומתמשך כדאי לכם לחפש פתרון חלופי.

בחירת סוג הקליניקה: בפני המטופל עומדות שתי אפשרויות עיקריות והן לעבור טיפול במרפאה ציבורית או להחליט שהוא מעוניין לעשות אותו בקליניקה פרטית. ההבדל בין השתיים מתבטא במחיר, עליו נפרט בהמשך, ובמרבית המקרים גם ביחס שמקבל המטופל מהמוסד הרפואי בו בחר, כאשר בקליניקות פרטיות בדרך כלל מושם דגש רב יותר על תודעת השירות והיחס שניתן ללקוח. מבחינת רמה ואיכות של הרופא המטפל לאו דווקא יש הבדל בין מרפאה פרטית לציבורית.

יכולת לעמוד במחיר הטיפול מבחינה כלכלית: טיפול השתלת שיניים נחשב לאחד הטיפולים הדנטליים היקרים ביותר. כמו לפני כל רכישה אחרת בחיים שלנו גם כאן חשוב מאד לבצע סקר שוק מקיף של כמה שיותר מרפאות וקליניקות במטרה למצוא את המחיר המשתלם ביותר. אין זה אומר שתמיד צריך לבחור בהצעה הזולה ביותר. לפעמים מוטב לשלם קצת יותר ולקבל טיפול באיכות גבוהה יותר, אך באופן כללי מומלץ לבחון את כל האופציות העומדות לפניכם לפני קבלת החלטה סופית.

עלות טיפול השתלת שיניים תיקבע בהתאם למספר השתלים להם תזדקקו ובדרך כלל תסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים. המחיר לשתל בודד נע בין מאות בודדות של שקלים לכמה אלפי שקלים בודדים. העלות משתנה כמובן בהתאם לחומר ממנו עשויים השתלים ולאיכותם.

לסיכום, חשוב מאד לבחון את כל הפרמטרים הנ"ל לפני מעבר השתלה ולנסות להיות שלמים כמה שיותר עם הבחירה הסופית.

ראשי / מדיה / בלוג / מה חשוב לדעת לפני שעושים השתלת שיניים?