טיפול-שיניים

כיצד להחלים מהר ובקלות מטיפולי שיניים מורכבים

ספק אם יימצא מי מאתנו שעצם צירוף המלים טיפול שיניים לא מעורר בהם חלחלה, חיל ורעדה ולקינוח גם – בעתה. אף שאני (גילוי נאות)  שכחן מופלג, עדיין טרי באוזני, ממש כברגע היאמרו, משפט שאמרה לי רופאת השיניים של ילדי הקיבוץ, ד"ר ליזה המיתולוגית, זיכרונה לרעדה, בעת ביקור שגרתי שלא היה אמור להעלות כל ממצא: " אין לך חורים, חמודי, יש לך בורות"…

אחד האמצעים להקל על כאב וסבל ולהאיץ את תהליך ההחלמה מטיפולי שיניים מורכבים הוא לרכז אותם, ככל שניתן, ליום אחד. אנשים שונים עלולם להגיב תגובות שונות על טיפולי שיניים בכלל ועל המורכבים שבהם בפרט: הקאה,אלרגיה לחומרי הרדמה ועוד.

ככל שהטיפול מצדק ואף מחייב הרדמה כללית, כך, בהתאמה, יש צורך בתקופת החלמה. עם זאת, ניתן לנצל את ההרדמה לביצוע מספר פרוצדורות נדרשות (אם וכלל שהן נדרשות) ובהן: סתימות, טיפול שורש, עקירות, יישור שיניים, גשרים, כתרים, מבנים, ציפויים ועוד. טיפול אחד יכול לכלול גם הרמת סינוס, שתלים, עקירות מורכבות, ניתוח חניכים ועוד. על מנת למצות כל סיכוי לצמצום תופעות לוואי ולוודא כי ניתן יהיה לתת מענה לכל מצב ולכל תופעה שתיווצר בעקבות טיפולי שיניים מורכבים מומלץ לבצע אותם במרכז טיפולי  המציע קליניקה ובה צוות רב תחומי הכולל רופאים, מרדימים, אחיות ואנשי עזר, שימוש בחומרי הרדמה ייעודיים מהדור החדש, שההתאוששות מהם מהירה ואינה כרוכה בתופעות לוואי,המכשור הרפואי חדיש ומשוכלל, המרכז כול חדרים נוחים להתאוששות לאחר הטיפול כל זמן שיידרש.

משך ההחלמה שונה ממטופל ממטופל. אחרי הרדמה עלולה להשתלט תחושת טשטוש ותשישות לכן עשויה להידרש מנוחה. חשוב לציין, כי  לאחר הפסקת מתן חומרי הרדמה המטוםל מתחיל להתעורר. המעבר לחדר ההתאוששות מלווה בהשגחת אחות. ילדים מתאוששים על פי רוב אחרי שעתיים, מבוגרים עלולים להיזקק למשך זמן קצר או ארוך יותר. החשש מטשטוש יזום עמוק ובעיקר מהרדמה  נובע מאי ידיעת העובדות לפיהן אחד מכל שלושה אנשים בקירוב לא יודע כי המרדים הוא רופא מומחה בהרדמה וכי רוב המטופלים חוששים ומפחדים מההרדמה יותר מאשר ניתוח. ההרדמה מתבצעת רק על במרפאה מקצועית שיש לה אישור לביצוע הרדמה כאשר רופא מרדים נוכח בכל משך הטיפול כל עוד המטופל מורדם.

ממחקרים חדשים עולה, כי סיכוני ההרדמה כרוכים גם בחשיפת המטופלים לאירועים לבביים ולמחלות שונות גם שנתיים לאחר הטיפול שמתבצע בהרדמה מלאה. אחת הדרכים להתמודדות עם הסיכונים היא מתן תרופות המכונות 'חוסמי קולטני בטא' המאזנות את טיפול הלב ומונעות את שחרור האדרנלין. לכן יש מי שממליצים למטופלים לקחת תרופות שבוע לפני הניתוח במהלכו ואחריו.

חשוב לציין כי לא מדובר בהחלמה מחולי אלא מסוג של טראומה לכן הרופא הטוב ביותר הוא הזמן. בהצלחה ולבריאות.

ראשי / מדיה / בלוג / כיצד להחלים מהר ובקלות מטיפולי שיניים מורכבים