2017-12-27 (12)

טיפול הלבנת שיניים

חדשות הטובות: גם כאשר השיניים מאבדות את הגוון שלהן, יש פתרון. קוראים לו טיפול הלבנת שיניים.

 

המאפיינים העיקריים של טיפול הלבנת שיניים

טיפול הלבנת שיניים נועד להקנות לשן את הצבע הבסיסי שלה, שהוא, כמובן, לבן. הוא יידרש, לכן, בשורה ארוכה של מצבים המביאים לאיבוד הגוון הזה: כאשר השן נחשפת לקפאין או לניקוטין, כשהיא עוברת חבלה או טיפול, לאחר שימוש תדיר בתרופות וכיוצא בזה. צחצוח שיניים שאינו נעשה על פי הספר הוא גורם סיכון נוסף. חשוב להדגיש כי החשיבות המכרעת של ההלבנה היא אסתטית, שעה שלמצב זה אין השלכות בריאותיות של ממש על מצב השן. ועדיין, עקב תשומת הלב הרבה שמקבל מראה השיניים, הבולטות תמיד, מספר הולך וגובר של אנשים אכן משקיע בכך את כל הכספים הנדרשים.

 

כך זה נעשה בפועל

כיום, קיימות מספר שיטות להלבנת שיניים, וזאת בנוסף למוצרים ביתיים בסיסיים לאותה מטרה: מוצרים אלה עושים את עבודתם, אבל ביעילות פחותה מאשר הטיפולים המקצועיים. הלבנה הנעשית בכל מרפאת שיניים המתמחה בכך תיעשה באמצעות חומר הלבנה, לרוב הידרוגן פראוקסיד, המונח על שיניו של האדם למשך כשעה. לאחר פרק זמן זה, יופעל חומר ההלבנה באמצעות מפגש שלו עם מקור אור מסוג LED או UV, מה שיביא להלבנה כמעט מיידית של השן. זאת, אגב, בשונה מהטיפולים הביתיים להלבנה, בהם נדרש פרק זמן ארוך יותר עד שייראו תוצאות בשטח. יש להדגיש כי הטיפול עצמו אינו כרוך בכאבים. עם זאת, מכיוון שהוא מאסיבי, תידרש הגנה על העיניים או החניכיים במהלכו – זו גם הסיבה שבטיפולים רבים מרכיבים המטופלים משקפי הגנה כהים או כיסויי עיניים. אחוזי ההצלחה של הטיפול גבוהים, כשבמצבים חריגים בלבד יהיה צורך לבצע אותו בשנית. ההלבנה נשמרת, ברוב המקרים, לפרק זמן הנע בין שנה לשנתיים. ראוי לתת את הדעת, עם זאת, על כך שבכ-60% מהמקרים ייתכנו תופעות לוואי דוגמת רגישות של השיניים לחום, לקור או למאכלים מתוקים. רגישות זו אמורה לחלוף מעצמה תוך פרק זמן של יום ממועד הטיפול, כך שאין להיכנס לחשש כשהיא מופיעה.

 

מי יכול לעבור הלבנת שיניים?

הגם שמרבית האוכלוסיה בישראל יכולה לבצע הלבנת שיניים, ישנם מספר סייגים. המלצות הרופאים הן לבצע את ההלבנה רק מגיל 18, הגיל שבו ההליך הטבעי של בקיעת שיניים מסתיים, וכן שנשים בהריון יימנעו מכך. אנשים הסובלים מבעיות שיניים קיימות, דוגמת מחלת העששת, צריכים לטפל קודם כל בהן טרם ההלבנה.

ראשי / מדיה / בלוג / טיפול הלבנת שיניים