teeth-2833417640_20171218152843

חידושים בתחום השתלות השיניים

תחום רפואת השיניים אינו קופא על שמריו. זהו תחום בו הטכנולוגיה משחקת תפקיד, מה שמסביר שורה ארוכה של פיתוחים, המביאים לטיפולים מגוונים יותר, פשוטים יותר ולרוב גם בעלי אחוזי הצלחה גדולים יותר. בשנים האחרונות, חידוש מרכזי בתחום הוא השתלת שיניים ביום אחד, הידועה גם בתור השתלת שיניים בשיטת all on 4. לפניכם סקירה של השיטה ויתרונותיה.

 

מהי שיטת All on 4

שיטת All on 4 פותחה לפני יותר מעשרים שנה על ידי רופא שיניים פורטוגלי בשם פאולו מלו ושינתה למעשה את חוקי המשחק בתחום. העיקרון המרכזי של השיטה הוא שניתן להעמיס על גבי ארבעה שתלים גשר ובו מספר לא מבוטל של שיניים (10 עד 12). בשיטה נהוג להשתמש כאשר יש מחסור בכמויות עצם מספקות בלסת, כאשר הכוחות המופעלים על ידי מנגנוני הלעיסה חלשים, וכמובן – כשמעוניינים לשנות באופן דרסטי את מצב הפה והלסת, שעלול לסבול מאובדן מאסיבי של שיניים עם הזמן.

במהלך השתלת שיניים בשיטת all on 4 מוחדרים שתלים קדמיים ואחוריים, בזווית של 90 או 45 מעלות, בהתאמה. המטרה בהחדרה בצורה זו היא להבטיח לגשר תמיכה מקסימלית על גבי כל השטח שלו. ההליך הכירורגי עצמו נעשה לאחר צילומי CT ותכנון מוקפד של מיקום השתלים. לצורך הטיפול, עוקר הרופא את השיניים ה"בעייתיות" באחד מצדי הלסת או בכל הלסת ומשתיל מיד לאחר מכן ברגים עשויים מטיטניום. ניתן להסיק מכאן כי שיטה זו מאפשרת תוצאות מיידיות. בהליכים אחרים של השתלת שיניים יש צורך בהמתנה בת מספר חודשים לפחות בין השלבים השונים.

יש לציין שהתותבות הראשוניות הן זמניות, אך עדיין מאופיינות במראה אסתטי מרשים ומאפשרות לאדם לחזור לשגרת האכילה והלעיסה. לאחר מספר חודשים, מחליפים את התותבות הזמניות בגשר המכיל כתרים מחרסינה, מה שמסיים את ההליך לחלוטין.

 

אז איך מתחילים?

היתרונות המגוונים של השתלת שיניים בשיטת all on 4 עלולים להתבטל כאשר גורם שאינו מקצועי מספיק לוקח על עצמו את המשימה. במקרה זה, חשוב מאוד לסקור את הניסיון המקצועי של רופא השיניים, בדגש על ביצוע טיפולים בשיטה זו, תוך רצון להעדיף רופאים בעלי הכשרה מקיפה וניסיון רב שנים.

חשוב לברר מראש מה כולל ההליך, מבחינת לוח זמנים, עלויות וכדומה, וכן לוודא באופן מלא את ההתאמה של האדם לטיפול הספציפי הזה. אנשים הסובלים מדלקות חניכיים או ממחלות אחרות, בין אם דנטליות ובין אם לא, עלולים להיתקל בקשיים בקטילת השתלים, ולכן הרופא יקבע שאינם מתאימים לטיפול בשלב הנוכחי.

ראשי / מדיה / בלוג / חידושים בתחום השתלות השיניים