2017-12-27 (4)

בחירת שיטת יישור השיניים מתאימה

בעבר יישור שיניים היה בין הטיפולים המקושרים בעיקרם לבני נוער ולמתבגרים, עת השיניים הראשונות מתחלפות ומערכת שיניים קבועה מתייצבת במקום זו הישנה. בשנים האחרונות יותר ויותר שכבות גילאים ומעמדות נעשו מודעים לחשיבות השמירה על שיניים ישרות ועל מערכת שיניים בריאה. ישנן לא מעט שיטות המאפשרות את יישור השיניים, תודות לעלייה במודעות לנושא ובמודעות לחשיבות יישור השיניים והשמירה על בריאותן.

כיצד ניתן להעריך את השיטות השונות ולהתאים את השיטה האיכותית ביותר לגוף האדם? ראשית חשוב לזכור כי יישור שיניים משמש שתי מטרות שונות וייחודיות, כל אחת בפני עצמה: האחת הינה מטרה אסתטית וכוונה ליישור השיניים לצורך מראה יפה יותר, ואילו השנייה הינה המטרה הרפואית שיש ליישור שיניים, שכן שיניים לא ישרות יכולות לגרום לבעיות משמעותיות בחניכיים ובפה כולו. טיפולי שיניים יעילים בפני מחלות כגון עששת ומקלים על האדם ללעוס מזון בצורה יעילה יותר.

בשל ריבוי השיטות ליישור שיניים יכול האדם ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות לטיפול לפי בחירתו וההתאמה האידיאלית למצב השיניים והחניכיים הייחודי לו. אולם כיצד ניתן לבחור בין טיפולי השיניים השונים? האם הרופא הוא בעל סמכות ההחלטה הבלעדית או שמא יש גם למטופל עצמו יש זכות להתערב בהחלטה? המאמר הבא מביא מידע בסיסי אודות שיטות הטיפול השונות והאפשרויות השונות ליישור שיניים.

 

יישור שיניים שקוף
תודות להתפתחויות של השנים האחרונות אנו זוכים לראות יותר ויותר שיטות יעילות ואסתטיות לטיפולי השיניים. שימוש בגשר שקוף, למשל, מביא לתוצאות איכותיות ושומר על המראה האסתטי של הגוף, זאת בניגוד לשימוש בגשר עשוי מתכת הכולל גומיות צבעוניות. אמנם ישנן כיום שיטות זולות יותר מהיישור השקוף אולם מדובר באחת השיטות הפופולאריות ביותר.

 

יישור שיניים באמצעות גשר פנימי

גשר פנימי הינו בין השיטות המקובלות והאיכותיות ביותר ליישור שיניים. הגשר הינו פנימי וסמוי מן העין כך שלא נוצר איזשהו מפגע אסתטי למטופל. שנית, מדובר בשיטה יקרה יחסית, וכמו כן – זוהי שיטה שאינה מתאימה לכל מטופל. היישור באמצעות הגשר הפנימי מתאים רק לסוגים מסוימים של בעיות.

 

יישור באמצעות רסן

רסן הינו בין השיטות המקובלות ליישור שיניים בעיקר בקרב ילדים ונוער. זוהי אחת השיטות היעילות יותר ליישור שיניים אולם יחד עם זאת היא פחות אסתטית.

 

סמכי מתכת

סמכי מתכת הינה האופציה הנבחרת על ידי רופאי השיניים במקרים בהם בלתי אפשרי לעשות שימוש בקשתות מבחינת מבנה השיניים. סמכי המתכת הינם בין השיטות המוכרות והוותיקות ליישור שיניים.

ראשי / מדיה / בלוג / בחירת שיטת יישור השיניים מתאימה