מתי נטען לרשלנות רפואית ברפואת שיניים

סביר להניח כי אם נערוך מחקר על מידת הנכונות של אנשים לבקר אצל רופא השיניים נגלה כי רבים מהאנשים ממש חוששים להגיע לאותו הביקור מסיבות רבות ומגוונות, אם זה בשל המכשור הרפואי, ההרדמה, כיסא הטיפולים האימתני, ואם בשל הטיפול עצמו אשר לעיתים אינו נעים ומלווה בדרגות כאב שונות. אולם כל הסוגיות הנ"ל מתגמדות לנוכח העובדה שבסופו של יום, טיפול שיניים מידי רופא שיניים מקצועי יוביל לכך שהשיניים שלנו יהיו במיטבן, וכי כשנחייך בפה גדול, השיניים שיתגלו יהיו יפות, לבנות ומרשימות. ולכן אצל רוב האנשים המטרה ללא ספק מקדשת את האמצעים, והכאב הופך להיות נסבל והכרחי.

אך מה קורה כאשר טיפול השיניים נעשה ברשלנות וגורם לנזקים אצל המטופלים?

 

אילו נזקים יכולים להתרחש במהלך טיפול שיניים רשלני?

ישנם מטופלים אשר אינם מודעים לתכנית שיקום הפה שנקבעה עבורם על ידי רופא השיניים ולכן רבים מהם מתקשים לזהות טיפול שיניים שבוצע ברשלנות. אם כן מתי נטען לרשלנות רפואית ברפואת שיניים?

בתחום רפואת שיניים קיימות התמחויות שונות ולא כל הרופאים מתמחים באותם סוגי טיפול. כך למשל ישנם רופאי שיניים אשר מומחים לשיקום הפה, אחרים מומחים לאורתודנטיה, וישנם רופאים אשר מתמחים בטיפולי שורש וכן הלאה. לכן בראש ובראשונה חשוב לוודא כי הרופא שמבצע את טיפול השיניים הנו רופא מומחה באותו התחום שעבורו הגעתם מלכתחילה. ברוב המקרים ניתן לקבל חוות דעת על רשלנות רפואית ברפואת שיניים מידי רופא שיניים אחר, כאשר מקרי הרשלנות הנפוצים מתבטאים בגרימת נזק לשיניים בריאות ואף במקרה הגרוע, לנזק לעצבי הלסת ולשיתוק שרירי הפנים, כתוצאה מתכנון לקוי של תהליך השיקום.

 

כיצד נדע שנפלנו קורבן לטיפול שיניים רשלני?

ברוב המקרים מטופלים אינם יכולים לדעת את אשר נעשה להם בתוך הפה, אך מה שכן הם יכולים לעשות הוא להיות יותר ערניים ולשים לב כי רופא השיניים פועל על פי הנהלים המקובלים ואם לא, צריכה להידלק אצלם נורה אדומה. לכן על המטופלים להכיר את הזכויות שלהם ולהבטיח את מימושן, כך למשל אם לטיפול השיניים לא נלווה הסבר מקדים, אם הרופא לא ביקש את אישורם לביצוע הטיפול, אם הכאבים רבים מוגזמים ונמשכים מעבר לזמן המקובל, אם מתרחשים אירועים לא צפויים כמו נשירתם של כתרים או פגיעה ביכולת ללעוס, ואם תכנית הטיפולים מתבצעת מעבר למה שהוסבר והרופא מתחמק ממענה על שאלות, מוטב כי תפנו לקבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית יכול לעזור לנו?

לפני נקיטת תהליכים מומלץ וכדאי לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין רשלנות רפואית המתמחה בתחום. עורך דין מומחה יוכל לבחון את המקרה שלכם לגופו, לקבל חוות דעת שנייה מרופא מקצועי נוסף וכך לקבוע האם נגרם נזק ממשי, האם הטיפול היה סביר והכי חשוב – האם קיימת עילה לתביעה.

ראשי / מדיה / בלוג / מתי נטען לרשלנות רפואית ברפואת שיניים