2017-12-27 (2)

טיפול שיניים אצל ילדים

ביקור אצל רופא השיניים במקרה של בעיות שיניים אצל הילד איננו מוכרח להיות חוויה לא נעימה, ובתנאי שבוחרים את רופא השיניים המתאים ומבצעים את הטיפול הנדרש.

 

ביקור ראשון אצל רופא השיניים

ניתן למצוא כיום לא מעט מרפאות שיניים, המתמחות במתן טיפול שיניים לילדים וטיפולי שיקום הפה. בין אם זו מרפאת שיניים בבאר שבע, בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ, מדובר בהזדמנות לקבלת מענה נקודתי, מקצועי ויעיל מאד, העוזר להתמודד עם בעיות שיניים, שלעיתים יכולות להיות חריפות מאד. על מנת למנוע את הופעתן של בעיות אלו וכן את החרפתן לבעיות אחרות, שהטיפול בהן עשוי להיות מורכב, מומלץ להקדים תרופה למכה, ולהקפיד לבקר עם הילד אצל רופא השיניים כבר בגיל צעיר. באופן כללי, ממליצים רופאי השיניים להגיע בפעם הראשונה לטיפול או לבדיקת שיניים בגיל שנתיים. כמובן שאם מגלים בעיה כלשהי לפני כן, כדאי לפנות אל הרופא באופן מידי, אולם גיל שנתיים הוא גיל מתאים לפנייה ראשונה. בכל מרפאת שיניים המותאמת לילדים יכול רופא השיניים להציע את הטיפול המתאים, לרבות טיפול שיקום הפה, ולהתמודד עם התנגדויות שונות או פחדים אצל הילד הצעיר. רפואת שיניים, הקשורה לילדים, שונה מזו המותאמת למבוגרים. שיתוף הפעולה מצדו של הילד מוגבל יותר, ובעיקר כשמדובר בילד צעיר מאד. זו גם הסיבה מדוע רופאי שיניים רבים מתמחים בתחום ומתמקדים בטיפולי שיניים המיועדים אך ורק לילדים, כמו אלה המוצעים במרפאות שונות ברחבי הארץ. אם פונים אל מרפאת שיניים בבאר שבע או בכל מקום אחר, יש לוודא שרופא השיניים המטפל הוא בעל ניסיון במתן טיפולים לילדים ובעל רמת מקצועיות גבוהה. יכולת ההקשבה שלו, מידת הכימיה שתיווצר בינו לבין הילד, וגם הרוגע שלו, חשובים לא פחות והכרחיים במסגרתו של כל טיפול.

 

כיצד להתמודד עם פחד וחרדות

אף אחד מאתנו לא אוהב לבקר אצל רופא השיניים, וכשמדובר בילדים – מרביתם מפתחים חרדות ממשיים לפני הביקור ואף מסרבים להיבדק אצל רופא השיניים. במידה ובוחרים מרפאת שיניים בב"ש, בתל אביב או בחיפה, מרפאת שיניים המתמחה במתן טיפול לילדים וטיפולי שיקום הפה, חשוב להכין את הילד לפני הטיפול. מומלץ להגיע לפגישה מקדימה אצל רופא השיניים, כמעין פגישת היכרות. במסגרת הפגישה יכול הילד להתרשם מהמקום, הוא יכול לפגוש את רופא השיניים עצמו, את צוות המטפלים הנוסף ולחוות את המקום מזווית קצת שונה, ולא מכיסא המטופלים. כדאי להסביר לילד, בהתאם לגילו ולמידת הבנתו, את מידת חשיבות הטיפול או הבדיקה הנדרשת וגם להראות לו כי שאר בני המשפחה, ההורים וגם האחים, עושים ממש כמוהו ומבקרים אצל רופא השיניים. ככלל, ככל שביקור זה נעים יותר ופחות טראומתי לילד, כך התמודדותו עם הביקורים הבאים אצל רופא השיניים תהיה מוצלחת הרבה יותר. חשוב להקפיד לבצע מעקב שוטף ולפנות לרופא השיניים לצורך בדיקת השיניים אחת לשישה חודשים, על מנת לאתר בעיות חדשות או לבדוק בעיות קיימות. במקביל, חשוב, ויחד עם הילד, להקפיד על צחצוח נכון מדי יום ובחירתם של מזונות שאינם מזיקים לשיניים. זוהי הזדמנות, הן עבור ההורה ובעיקר עבור הילד לסגל אורח חיים בריא ונכון כבר בגיל צעיר, העשוי להשפיע באופן ישיר על מצב השיניים.

ראשי / מדיה / בלוג / טיפול שיניים אצל ילדים