2017-12-27 (22)

אסתטיקה דנטלית – כל האפשרויות לחיוך מושלם

החיוך הוא כרטיס הביקור של האדם ובמידה והוא אכן אסתטי, הוא מקנה לנו תדמית נקייה ומצליחה ומעלה את ביטחוננו העצמי. אסתטיקה דנטלית הינה תחום ברפואת השיניים שעוסק בהקניית המראה הנחשק והרצוי לשיניים, וכאן נלמד על האפשרויות השונות העומדות בפניכם במישור זה.

 

הלבנת שיניים

לאורך הזמן השיניים שלנו מאבדות את צבען הלבן, משנות את גוונן לצהוב-חום ולעיתים אף צוברות כתמים למיניהם. התופעה עשויה להתרחש על בסיס נטייה גנטית ו/או בעקבות אורח חיים שחושף את השיניים לסיכוי גבוה לליקויים אסתטיים כגון שתיית תה/קפה/יין/קולה מוגזמת, עישון ושמירה לקויה על היגיינה. קליניקות מובילות לטיפולי אסתטיקה דנטלית מציעות טיפולי הלבנת שיניים לכל מי שמעוניין לשפר את צבע השיניים שלו, כגון:

  • סדים אישיים – השיטה כוללת הכנת סד מיוחד לשיניים המיועדות להלבנה, שאותו ניתן להרכיב באופן עצמי על השיניים בשעות הלילה. בתוך הסד קיים חומר מחמצן עדין שפועל לאורך מספר שבועות עד לקבלת התוצאה הרצויה.
  • הלבנת שיניים בלייזר – בשיטה זו עושים שימוש בחומר מיוחד שכולל מי חמצן בריכוז גבוה שנמרח על השיניים ומשופעל ע"י קרן לייזר באופן מקומי. השיטה פותחה בשנים האחרונות בעקבות תופעות לוואי של השיטה הקודמת, שהשתמשה בחומר מחמצן בריכוז גבוה שהיה פועל מייד עם רגע המריחה אך גורם לצריבה בחניכיים. מאחר ובשיטה החדשה החומר עצמו הופך לפעיל רק עם פגיעת קרן הלייזר, יכול הרופא המטפל למנוע תופעה לא רצויה זו ולשלוט על דרגת ההלבנה הרצויה ברמה גבוהה.

ישנן גם משחות מיוחדות להלבנת שיניים. משחות אלו אינן כוללות חומרים מחמצנים אלא "כדורונים" קטנים שיוצרים חיכוך עם השיניים תוך כדי צחצוח, ומסירים חומרים מעל פני השן שגורמים לעכירות בצבען.

 

יישור שיניים (אורתודונטיה)

אורתודונטיה עוסקת ביישור השיניים לצרכי אסתטיקה דנטלית ותפקוד מלא וטוב יותר של הלסת והשיניים. התהליך כולל שימוש באלמנטים (גשרים) שיוצרים לחץ הדרגתי וקבוע על השיניים עד ליישורן והזזתן למיקום המיטבי. כיום ניתן למצוא סוגים שונים של "גשרים" שמותאמים לכל מטופל ע"פ צרכיו. ישנם גשרים בעלי סמכים ממתכת אותם ניתן למקם בחלק הקדמי או האחורי של השיניים. ישנם גם גשרים שקופים שאינם נראים שמונחים על החלק הקדמי של השיניים, ולעיתים עולה הצורך להשתמש גם ברסן, לשם הגברת הלחץ בתחילת הטיפול.

 

אסתטיקה דנטלית – אפשרויות נוספות

ניתן למצוא עוד 3 אפשרויות שמשלימות את המראה של הפה:

  • השתלת שיניים – להשלמת שיניים חסרות והשגת מראה אסתטי יותר של הפה כמו גם לשיפור תפקודי הלעיסה.
  • ציפוי שיניים – שבבים עדינים של חרסינה המודבקים על פני השן ויוצרים מראה בוהק ונחשק יותר.
  • השלמת שיניים – שימוש בחומרי סתימה "לבנים" על מנת להשלים כותרות שניזוקו.
ראשי / מדיה / בלוג / אסתטיקה דנטלית – כל האפשרויות לחיוך מושלם